Guten Tag meine lieblings!

Det var längesedan jag skrev sist och det är till största del p.g.a. att jag bor hos min pappa varannan vecka och att han inte har internet.. När ska han fixa det liksom? Sen så har jag haft så mycket i skolan hihi...

Men idag så har jag spenderat hela dagen hos min underbara mormor och morfar och de håller på att hjälpa mig med tyskan. Eftersom att jag ska ha nationella imorgon.. suck det kommer inte gå bra! Men nu håller vi på att gå igenom alla hjärnverb och jag kan nada.. 

Aber ich möchte ein MVG in Deutsch ;) 

Men igår var det finalen av DSDS ( Deutschland sucht den Superstar), som är samma sak som idol. I Finalen var som sagt min favorit Pietro Lombardi och hans girlfriend Sarah Engels. Från början trodde jag att Sarah skulle vinna p.g.a. hennes fantastiska sångröst. Men när de skulle sjunga finallåten som Dieter Bohlen har skrivit så sjöng Pietro som en gud och han var verkligen så grym. Då var det nästan självklart att han skulle vinna och såklart gjorde han det! Han är verkligen en superstar.

Det var allt jag hade att säga idag och det var mycket intressant haha, men slänger in en video med Pietro när han sjunger vinnarlåten "Call my name". Min nya favoritlåt hihi!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0